Kitaplar | Yazarlar | İlmihal | Sohbetler | Hutbeler
MUTASIM SONRADAN DERS OKUTMASINA MÜSAADE ETTİ,VÂSIK DAYAK ATMADI AMA DERSİNİ YASAKLADI
Ahmed b. Hanbel yıllarca süren bu işkenceli
hayattan, 28 ay süren zindan günlerinden sonra evine geldi Fakat dayaktan o kadar zayıf düşmüştü ki, yürümeye takatı yoktu. O, davada imanının kuvvetiyle galip geldi, başkaları kuvvetli de olsalar hezimete uğradılar. Ahmed yaraları iyileşip kendini toplayıncaya kadar evinde kaldı, hiçbir yere çıkmadı, ders vermedi. Biraz kendine gelince camiye çıkmaya başladı. Yaraları kapanıp dayağın izleri ve uzun zindan hayatının acıları geçmesi uzun sürdü, vücudunda bazı ağrılar ve izler kaldı. Nihayet sıhhat ve afiyete kavuştu. Ondan sonra mescidde ders vermeye, Hadis okutmaya başlayıp eski vazifesine döndü ve Mutasım ölünceye kadar ona kimse dokunmadı, bu vazifesine devam etti.
Mutasım'ın ölümünden sonra Hilafet makamına Vâsık geçti. Onun devrinde de Bu Halk-ı Kur'an davası sürüp gitti. Ancak Vâsık, ondan önce Mutasım'ın yaptığı gibi kamçıya ve kılıca sarılıp Ahmed'e dayak attırmadı. Çünkü baktı ki, bu yolda bir netice alınmıyor, bu tarz tutum, halk arasında onun mevkiini arttırıyor, derecesini yükseltiyor, onun fikri daha çok yayılıyor. Halifenin görüşü sönüyor, geriliyor. Bundan başka bu yolda sert tutum, ayrıca umumun nefretini uyandırıyor. Ahmed İbni Duâd'ın Haşvul'âmme (milletin boş kalabalığı) dediği halkın kinini körüklüyor. Akıllı olan kimse halkın nefretini kazanmaktan kaçar, umumî efkârı hesaba katar, onun için Ahmed İbni Ebû Duâd ve Vâsık, Mutasım'ın denemesinden ibret alarak, ondan sonra böyle cismani cezaya, dövmeye kalkışmadılar.
Vâsık, ona ancak halkla toplantıyı yasakladı ve şu emri verdi: "Kimseyle toplantı yapmayacaksın, benim bulunduğum şehirde oturmayacaksın!" Bunun üzerine Ahmed evine kapandı, bir yere çıkmazdı, hattâ camiye namaza bile gitmezdi. Vâsık ölünceye kadar böyle göz hapsinde yaşadı.
Böylece Ahmeb b. Hanbel 232 yılına kadar beş yıldan fazla bir süre dersten kesildi. Ondan sonra izzet ve ikram içinde ders vermeye başladı. Takvâ izzeti içinde yaşının verdiği celâdet ve vakarla, kanaat ve zühd dolu temiz bir hayat yaşadı.
Eserin yazarı: Osman Keskinoğlu Eser: Kuranı Kerim Bilgileri
Kuranı Kerim Bilgileri
- ÖNSÖZ
- VAHYİN BAŞLAMASI
- MEKKE ve MEDİNE DEVRİNDE KUR'AN'IN NAZİL OLMASI
- İSLAMA DAVET BAŞLAYINCAKUR'AN-I KERİMİN TESİRİ KARŞISINDA MÜŞRİKLER
- MUKATAAT-I SÜVER (SÛRE BAŞLARI)
- HZ. PEYGAMBERİN EN BÜYÜK MUCİZESİ
- KUR'ANI KERİM'İN MUSHAF HALİNDE CEM'İ
- SÛRE ve AYETLERİN TERTİBİ
- YAZMA VE BASILMIŞ KUR'AN'LAR
- MUSHAF YAZISI VE BU YAZININ GELİŞMESİ
- KIRAAT İLMİ VE KURRÂ'
- YEDİ HARF ÜZERE NÜZUL
- KUR'AN İNKARCILARA MEYDAN OKUYOR
- KUR'AN-I KERİM'İN İ'CAZI
- TEFSİR BAHSİ
- KUR'AN DİNİN ESASIDIR
- KUR'AN VE İLİMLER İSLAMDA DİN VE İLİM NİZÂI YOKTUR
- İLİM VE DİNİN ÖZELLİKLERİ
- KURANDA İLİM VE FENNE AİT İŞARETLER
- İLİM VE DİN BİRBİRİYLE BAĞDAŞAMAZ MI?
- KUR'AN'DAKİ FEN'NE İŞARETLERE TOPLU BİR BAKIŞ
- KUR'AN-I KERİM VE MUCİZELER
- KUR'AN İLİMLERİ
- KUR'AN-I KERİM MAHLUK MU MESELESİ ---KUR'AN MAHLUK MU,DEĞİL Mİ MES'ELESİ NASIL BAŞLADI?--
- MUTEZİLENİN İDDİALARI
- ME'MUN DEVRİNDE MUTEZİLE YÜZ BULDU
- ME'MUN'UN,HALKI KUR'AN MAHLÛKTUR DEMEYE ZORLAMASI
- BU TEHDİT KARŞISINDA İKİ KİŞİ KANAATINDAN DÖNMEDİ: İBN-İ HANBEL VE İBN-İ NUH
- BU FIRTINA KOPARAN MEKTUPLARI ME'MUNYAZMIŞ OLAMAZ, ONLAR EBÛ DUÂD'IN İŞİ
- BU İŞİN BAŞ SORUMLUSU EBÛ DUÂD'DIR
- İMAM AHMED'E DAYAK ATILDI
- AHMED'İN HAKLI OLDUĞU YÖNÜ OLDUĞU GİBİ MUTEZİLE'NİN DE HAKLI YANI VAR; ANCAK TUTUMU YANLIŞ
- HRİSTİYANLARIN MÜSLÜMANLARI ŞAŞIRTMAK İÇİN PLANLARI -- BUNA BİR ÖRNEK
- MUTEZİLE'NİN BU YOLU TUTUMU ÇOK HATALI
- HALİFE MUTASIM EN KORKUNÇ ŞEYİ YAPTI:28 AY ZİNDANDA TUTTU VE DAYAK ATTI
- MUTASIM SONRADAN DERS OKUTMASINA MÜSAADE ETTİ,VÂSIK DAYAK ATMADI AMA DERSİNİ YASAKLADI
- VÂSIK VE EBÛ DUÂD, VERECEK CEVAP BULAMIYORLAR
- TAHRİF İDDİALARI
- KUR'AN VE İSLAM HAKKINDA BAZI BATILILARIN GÖRÜŞLERİ
- BAŞLICA KAYNAKLAR