MAHREMIYYET VE DIKAT EDILMESI ICAB EDEN HUSUSLAR

EV ZIYARETLERI

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمان الرحيم

ياايهاالذين امنوا لاتدخلوابيوتا غير بيوتكم حتي تستأنسوا وتسلموا

علي اهلها )--سورء نور ايت 27

Manasi:Ey iman edenler.Kendinize ait olmayan ev veya ev hükmünde olan yerlere girmeyiniz, Izin alincaya ve orada olanlara selam verinceye kadar.Böyle yapmaniz sizin icin daha hayirlidir.Ümit edilirki düsünürsünüz.

Eger evde bir kisi bulamazsaniz size izin verilinceye kadar o evlere girmeyiniz.Eger izin verilmez geri dönünüz denilirse hemen geri dönünüz.bu sizin icin daha hayirli ve güzeldir.Cenabu hak yaptiklarinizi en iyi bilendir. Sürei nur
Sebebi Nüzülü:Adiyy bin sabit den rivayet olunduguna göre Rasülüllah efendimize bir kadin gelerek Ya rasülellah evde öyle bir hal üzere oluyorumki o halimle beni kimsenin görmesini istemiyorum.Fakat birisi ansizin geliveriyor ne yapayim deyince bu ayeti celile nazil oluyor.

yani ne pahasina olursa olsun o halinle eve kabul etme gelende iceriden müsade gelinceye kadar,izin cikincaya kadar iceri girmesin demektir.

Ebu Hureyre r.a. in Rasülüllahdan rivayet ettigi bir hadisi serifde izin üc defadir.Birinci defa kapiya vurulur.beklenir.icerdeki tam duyamamistir sesi keserler.Ikinci defa tekrar kapi vurulur.icerde olanlar üzerini basini toplarlar.yani hazirlanirlar.Ücüncü defa tekrar kapi vurulur.Icerdeki ya izin verir veya red eder geriye cevirir. Tefsiri kebir Cild 24 sahife 197

bu hadisi serifdende anlasiliyorki evden müsade etmedikce baskasina ait olan eve girmek haramdir.Bazi müslümanlar tanidiktir komsumuzdur diyerek evde evin erkegi olmadigi halde kadin eve buyurun eder veya evin erkegini kast ederek surada komsuda veya suraya kadar gitti simdi gelir diyerek eve cagirirlar.Bu kesinlikle caiz degildir.baska evde insan yoksa yabanci erkek ile kadinin ayni evde bulunmasi halveti icap eder bu ise haramdir zina hükmündedir.

Ibni Abbas hazretleri Söyle buyurur Rasülüllah Hazreti Ömeri cagirmak üzere Bir gulam gönderdi.O hizmetci h.z. Ömeri uyur buldu.Bir kac defa kapiya vurdu isede duyuramadi.Bir yol bulup h.z. Ömerin yatttigi odaya girdi.Fakat Ömerin üzerinden bir kisim acilmis kölede onu görmüstü.h.z. Ömer onun gördügünü anyayinca.Ne olaydida Hazreti Allah Cocuklarimizdan kadinlarimizdan hizmetcilerimizden Bu saatde iceri girmelerini yasaklasaydi dedi.Sonra rasülüllahin yanina vardi.Durumu henüz anlatmadan.
ياايهاالذين امنوا ليستأذنكم الذين

Ey iman edenler Sizin köleleriniz ve henüz bülüg yasina gelmemis olan cocuklariniz su üc zamanda sizden izin almadan yaniniza girmesinler.
1-Sabah namazindan önce 2-Öyle vakti elbiselerinizi cikarip gaylüle yapacaginiz zaman 3-yatsi namazindan sonra yani yatma zamaninda bu zamanlar sizin icin mahrem zamanlardir.Bunun disinda kalan vakitlerde bir beis yoktur.Süre-i nur ayet 57

Bakiniz bu ayeti celilede yakin akraba olduklari haldebile iceri girmeyi allah izne baglamistir.Birde nikahi birbirine caiz olan insanlarin ayni yerde kaldiklarini düsünelim.

Rasülüllahin ikinci müezzini Bir gün Rasülüllah ile sohbet etmek üzere hane-i saadete gelir.iceride sohbete baslayinca Mü´minlerin annesi Aise validemiz Ya Rasülellah suracikda bende dinlesem müsade varmi der Rasülüllah hayir ya aise olmaz deyince Aise validemiz neden ya rasülellah onun gözleri zaten aama görmüyorki deyince Rasülüllah efendimiz Tarihi sözünü ifade etmistir. Ümmü mektüm seni görmüyorsa sende ümmü mektümü görmüyormusun buyurmustur.Bununlada hem kadinin erkege ,hem erkegin kadina bakmasini yasaklamistir.
Riyazussalihin 1624


Eser: Cuma Sohbetleri

  • Yeni Ekle
Yorumlar (0)

Cuma Sohbetleri