Kitaplar | Yazarlar | İlmihal | Sohbetler | Hutbeler

Dünya Hayatının Kur'an'ı Kerim'deki Misali

Cenab-ı Hak, dünyanın hakikatini sonunu ve ahirette Al-lah'dan şiddetli bir azaba veya mağfirete ve sevaba dönüşece-ni açıklayarak, kullarına hayırlı ve baki olan şeylere koşma-lannı, yarış yapmalarını ve hayırlı ve baki olan şeyleri fani olan şeylere tercih etmelerini emretmiştir. Bu, AUah'm kime diler­se ona vereceği bir fazl-ü İnayetidir. Allah büyük fazî-u ke­rem sahibidir. Nitekim Allah Teala, «Onlara dünya hayctı-nın misalini de anlat .Dünya varlığı sanki gökten indirdiğimiz bir sudur. Onunla yerin nebatı birbirine karışmıştır, derken bir çöp kırıntım olmuş, rüzgarlar onu savurmuştur. Allah herşe-yin üstünde bir kudret sahibidir» (Kehf/45) buyurmuştur. Son­ra Cenab-ı Hak ,malın ve oğulların dünya hayatının ziyneti olduğunu, sevabı baki kalacak ve mükafatı devam edecek olan Salih ameller ile doğru sözlerin kullar için daha hayırlı oldu­ğunu zikretmiştir. Zira Allah Teala Hazretleri, «Dünya haya­tının hali, ancak gökten indirdiğimiz bir suya benzer ki, onun­la insan ve hayvanların yiyeceği, yer mahsulleri yetişip birbirine karışır. Nihayet yer bütün güzelliklerini takınıp süslendiği, sahiplen de bu mahsulü toplayıp ondan faydalanmaya kendi­lerini kadir zannettikleri bir sırada geceleyin veya gündüzün ona emrimiz (afatımız) gelivermiş ve bir anda ona bir tırpan atıvermİşizdir. Sanki dün hiç yokmuş gibi olmuştur. İşte dü­şünen bir kavim için biz ayetleri böyle açıklarız.» (Yunus/24) buyurmuştur. Cenab-i Hak, kullarına bu dünyanın afetlerini haber verince, kullarını, değiştirilmekten, başka bir hale dö­nüşmekten, yok olmaktan ve fena olmaktan uzak olan cennete davet edip, bu davetini adaleti cihetinden bütün kurallarına şamil 'kılmış, fakat fazl'ı cihetinden dilediği kimseleri onun yoluna hidayet ederek tahsis etmiştir. Ccnab-i Hak, malları­nın ve çocuklarının insanları kendisine yaklaştıramayacağını, ancak kendisine takvalık ile kendi aralarındaki doğru muame­lenin yaklaştıracağını haber vermiştir. Allah Teala, insanları, mallarının ve çocuklarının kendi zikrinden alıkoymasından sa-kmdırmişür. Her kimi, malı ve çocukları Allah'ın zikrinden ahkoyarsa, işte gerçekten zarar ve ziyanda olan o kimsedir. Yoksa dünyada malı ve çocukları az olan, kimse değildir. Ce-nab-ı Hak, Resulünün, kendilerine imtihan için bir kısım dünya ehlinin faydalandın İdi ğı şeylere göz dikmesini yasakla­yıp, kendisi İçin ahirette hazırlamış olduğu nimetlerin, dünya ehline verilmiş olan nimetlerden daha hayırlı ve baki olduğu­nu haber vermiştir. Cenab-ı Hak, Resulüne vermiş olduğu Fa-tîha suresi ile Kur'an'ı Azimuşşanın, dünya ehline dünyaların­da faydalandırılmak için verilen şeylerden daha hayırlı, ve üs­tün olduğunu haber vermiş ve Fatiha suresi ile Kur'an-ı Azi­muşşanın' Resulullaha verilmesini, Resulullah'm dünya ehli­nin faydalandırılması için verilen şeylere göz dikmesine ma­ni kılmıştır. Netice olarak, RcsuluIIah'a dünyada verilmiş olan Kur'an-ı Kerim ve ahirette onun için hazırlanmış olan nimetler, dünya ehline faydalandırılmak için verilen şeylerden daha hayırlı daha üstündür. [8]




Eserin yazarı: İbn Kayyım El-Cevziyye Eser: Sabredenler ve şükredenler

  • Yeni Ekle
Yorumlar (0)

Sabredenler ve şükredenler

MollaCami.Com