Kitaplar | Yazarlar | İlmihal | Sohbetler | Hutbeler
İSTANBUL, MISIR, HİNDİSTAN DA KUR'AN BASIMI
İstanbulda Ku'ran basımı
1288 (1871)'de Hafız Osman hattiyle basılmıştır.
1291 (1874)'de Cevdet Paşa nezareti ile basılmıştır.
Sonraları muhtelif tarihlerde, bir çok matbaalar tarafından taş ve harf baskıları yapılmıştır. Mushafı Şerif en çok İstanbul'da basılmıştır. Güzel ve nefis tabı'lar da vardır. Kenarında Beyzavî tefsiri bulunan tab'ı güzeldir.
Mısırda Ku'ran basımı
1281 (1864)'de Mısır'da ilk defa Bulak matbaasında basılmıştır. Son zamanda Mısır tab'ı mükemmelleşmiştir. Kenarında Beyzavî tefsiri, Celâleyn, izahlar bulunan tabılar da yapılmıştır. Hattâ posta pulu büyüklüğünde Mushaflar da basılmıştır. Bunlara memleketimizde de rastlamaya başladık. Kıral Fuat hesabına yapılmış güzel bir tabı vardır.
Ancak Mısır tabıları Hattı Kur'an ve resmî Mushaftan bahseden eserlere göre Mushafı Osman yazısı üzere basılmaya başlanmıştır. "Şeyhül-Makârî" nin başkanlığı altında böyle tabılar yapılmıştır. Bizdeki Tetkik-i Mesahif Hey'eti -Mushafları İnceleme Kurulu demek olan bu hey'etin hazırladığı o çeşit baskılar, alışık olmıyanlarca zor okunur. İstanbul tabıları mutad imlâ kaidelerine göredir.
Birisi, taassupla itham olunan Türk uleması hakkında şöyle diyordu: Türklerin iki işini beğenirim; Mushafı mutad yazı ile basmaları ve Mecelle heyeti kurarak kütübü fıkhiyeden münakkah bir kanun yapmaları. Türk uleması kadar mutaassıp olmıyan Mısır uleması bu iki işi hâlâ yapamamıştır. Müsamahakâr olan Mısır, Mushaf tab'ında titiz davranıyor.
Hindistanda Ku'ran basımı
1267 (1850)'de ilk defa Leknav'da basılmıştır.
1269 (1852)'de Bombay'da basılmıştır.
1274 (1857)'de Kalküta'da tab'olunmuştur. 1273 (1856) senesinde ise Kalküta'da Keşşaf tefsiriyle bir arada basılmıştır. 1280 (1863)'de Delhi'de basılmıştır.
İşte ilk defa basılanlar, bunlardan sonra basma devam etmiştir. Görüyoruz ki şarkta evvel Hint'te, sonra Mısır'da, daha sonra İstanbul'da basılmıştır.
Eserin yazarı: Osman Keskinoğlu Eser: Kuranı Kerim Bilgileri
Kuranı Kerim Bilgileri
- ÖNSÖZ
- VAHYİN BAŞLAMASI
- MEKKE ve MEDİNE DEVRİNDE KUR'AN'IN NAZİL OLMASI
- İSLAMA DAVET BAŞLAYINCAKUR'AN-I KERİMİN TESİRİ KARŞISINDA MÜŞRİKLER
- MUKATAAT-I SÜVER (SÛRE BAŞLARI)
- HZ. PEYGAMBERİN EN BÜYÜK MUCİZESİ
- KUR'ANI KERİM'İN MUSHAF HALİNDE CEM'İ
- SÛRE ve AYETLERİN TERTİBİ
- YAZMA VE BASILMIŞ KUR'AN'LAR
- SAHABE DEVRİNDEN KALMA MUSHAFLAR (Mesahifi Emsar)
- MUSHAF-I OSMAN
- TÜRKİYE'DEKİ TARİHÎ MUSHAFLAR
- HAZRETİ ALİ MUSHAFI
- EN MEŞHUR HATTATLAR Kur'an'ın Teclit veTezhibi
- EN ESKİ MUSHAFLAR
- MATBU MUSHAFLAR
- İSTANBUL, MISIR, HİNDİSTAN DA KUR'AN BASIMI
- AVRUPA TABILARI
- AYETLERİ BULMA USULÜ
- MUSHAF YAZISI VE BU YAZININ GELİŞMESİ
- KIRAAT İLMİ VE KURRÂ'
- YEDİ HARF ÜZERE NÜZUL
- KUR'AN İNKARCILARA MEYDAN OKUYOR
- KUR'AN-I KERİM'İN İ'CAZI
- TEFSİR BAHSİ
- KUR'AN DİNİN ESASIDIR
- KUR'AN VE İLİMLER İSLAMDA DİN VE İLİM NİZÂI YOKTUR
- TAHRİF İDDİALARI
- KUR'AN VE İSLAM HAKKINDA BAZI BATILILARIN GÖRÜŞLERİ
- BAŞLICA KAYNAKLAR