Kitaplar | Yazarlar | İlmihal | Sohbetler | Hutbeler
TABİİNDEN OLAN MÜFESSİRLER
Sahabe devrinden sonra "Tabiîn Devri" gelir. Tabiinden olan müfessirlerin başında Mücâhid gelir,sonra Said Bini Cubeyr, Atâ İbni Ebî Rabah, İbni Abbas'ın kölesi İkrime, Tavus, Mesruk, Katade, Hasan Basri, Atâi Hurasanîsayılır.
Süfyan Sevrî der ki:
Katade demiştir ki: "Tabiînin en âlim olanları dört kişidir: Menasikte Ata İbni Rabah, Tefsirde Said Bini Cübeyr, Siyerde İkrime, helal ve haramda Hasan Basri."
Üçüncü devir "Tebai Tabiîn" devridir. Süfyan İbni Uyeyne, Veki' Bini El-Cerrah, İshak İbni Rahveyh, Abdür-Rezzak, Abid İbni Humeyd, Buhari, İbni Mace, Hakim İbni Hibban tefsirleri bu asrın mahsulüdür.
Bu devirlerde tefsir yalnız nakildir, sırf tefsirdir. Tefsiri Rivaye ve me'surdur. Diraye ve re'y ile tefsir daha sonraları başlar. Fıkıh meselelerini karıştırmak, mezhep münakaşaları ile uğraşmak bu tefsirlerde yoktur.
Mücahit diyor ki: "İbni Abbas'a Kur'an'ı üç defa arzettim, dinlettim. Her âyet başında durdurdum ve ne hakkında nâzil oldu diye sorardım."
İşte böylece o devirlerdeki müfessirler nakil ve rivayetleri toplamışlardır. Mücahid ilk tefsir, tedvin etmeğe başlayandır. Tedvin yazı ile ulûmu tesbit edip toplamak mânasında kullanılıyor. İlk tefsir yazan Mücahit olmuş oluyor. İlk Hadis yazan ise Zührî'dir. Emeviler devrinde ilmin nüvesini Tefsir ve Hadis teşkil ediyordu.
Eserin yazarı: Osman Keskinoğlu Eser: Kuranı Kerim Bilgileri
Kuranı Kerim Bilgileri
- ÖNSÖZ
- VAHYİN BAŞLAMASI
- MEKKE ve MEDİNE DEVRİNDE KUR'AN'IN NAZİL OLMASI
- İSLAMA DAVET BAŞLAYINCAKUR'AN-I KERİMİN TESİRİ KARŞISINDA MÜŞRİKLER
- MUKATAAT-I SÜVER (SÛRE BAŞLARI)
- HZ. PEYGAMBERİN EN BÜYÜK MUCİZESİ
- KUR'ANI KERİM'İN MUSHAF HALİNDE CEM'İ
- SÛRE ve AYETLERİN TERTİBİ
- YAZMA VE BASILMIŞ KUR'AN'LAR
- MUSHAF YAZISI VE BU YAZININ GELİŞMESİ
- KIRAAT İLMİ VE KURRÂ'
- YEDİ HARF ÜZERE NÜZUL
- KUR'AN İNKARCILARA MEYDAN OKUYOR
- KUR'AN-I KERİM'İN İ'CAZI
- TEFSİR BAHSİ
- TEFSİR BAHSİ
- TEFSİR VE TEVİL KELİMELERİ
- RİVAYE VE DİRAYE TEFSİRLERİ
- ASHABI KİRAMDAN OLAN MÜFESSİRLER
- TABİİNDEN OLAN MÜFESSİRLER
- İSRAİLİYAT TEFSİRE NASIL KARIŞTI?
- MEZMUM TEFSİRLER
- BÂTINİYYE TEFSİRLERİ -- GARİP TEFSİRLER
- TASAVVUF TEFSİRLERİ
- TEFSİRİN FIKIHLA ALÂKASI
- Her asırda yetişen Kur'an müfessirlerini ve yazılan Kur'an tefsirlerini
- KUR'AN DİNİN ESASIDIR
- KUR'AN VE İLİMLER İSLAMDA DİN VE İLİM NİZÂI YOKTUR
- TAHRİF İDDİALARI
- KUR'AN VE İSLAM HAKKINDA BAZI BATILILARIN GÖRÜŞLERİ
- BAŞLICA KAYNAKLAR