Kitaplar | Yazarlar | İlmihal | Sohbetler | Hutbeler
MEZMUM TEFSİRLER
Rummanî Cübbâî, Kadı Âbdül-Cebbar tefsirleri
makbul sayılmazlar. Çünkü bunlar ehli sünnete karşıdırlar. Kendi mezheplerini teyid için âyetleri istedikleri yere çekerek tefsir ve tevil eylemişlerdir. Böyle mezhep taassubiyle yapılan bir tefsir elbette makbul sayılamaz. Meselâ Kadi Abdül-Cebbar (H. 415/M. 1024) "Tenzihil-Kur'an anil-Metanı" eserinde böyle Mu'tezile mezhebini teyide uğraşır. Bu, Tefsiri Kur'an'dan ziyade, Mu'tezileye medhiyedir. Belâgat hususunda muteber sayılan "Keşşaf", da bunlar meyanındadır. Bir re'ye fazla taraftar olup taassup göstermek, hakkı görmeye engel olur.
Eserin yazarı: Osman Keskinoğlu Eser: Kuranı Kerim Bilgileri
Kuranı Kerim Bilgileri
- ÖNSÖZ
- VAHYİN BAŞLAMASI
- MEKKE ve MEDİNE DEVRİNDE KUR'AN'IN NAZİL OLMASI
- İSLAMA DAVET BAŞLAYINCAKUR'AN-I KERİMİN TESİRİ KARŞISINDA MÜŞRİKLER
- MUKATAAT-I SÜVER (SÛRE BAŞLARI)
- HZ. PEYGAMBERİN EN BÜYÜK MUCİZESİ
- KUR'ANI KERİM'İN MUSHAF HALİNDE CEM'İ
- SÛRE ve AYETLERİN TERTİBİ
- YAZMA VE BASILMIŞ KUR'AN'LAR
- MUSHAF YAZISI VE BU YAZININ GELİŞMESİ
- KIRAAT İLMİ VE KURRÂ'
- YEDİ HARF ÜZERE NÜZUL
- KUR'AN İNKARCILARA MEYDAN OKUYOR
- KUR'AN-I KERİM'İN İ'CAZI
- TEFSİR BAHSİ
- TEFSİR BAHSİ
- TEFSİR VE TEVİL KELİMELERİ
- RİVAYE VE DİRAYE TEFSİRLERİ
- ASHABI KİRAMDAN OLAN MÜFESSİRLER
- TABİİNDEN OLAN MÜFESSİRLER
- İSRAİLİYAT TEFSİRE NASIL KARIŞTI?
- MEZMUM TEFSİRLER
- BÂTINİYYE TEFSİRLERİ -- GARİP TEFSİRLER
- TASAVVUF TEFSİRLERİ
- TEFSİRİN FIKIHLA ALÂKASI
- Her asırda yetişen Kur'an müfessirlerini ve yazılan Kur'an tefsirlerini
- KUR'AN DİNİN ESASIDIR
- KUR'AN VE İLİMLER İSLAMDA DİN VE İLİM NİZÂI YOKTUR
- TAHRİF İDDİALARI
- KUR'AN VE İSLAM HAKKINDA BAZI BATILILARIN GÖRÜŞLERİ
- BAŞLICA KAYNAKLAR