Kitaplar | Yazarlar | İlmihal | Sohbetler | Hutbeler
BÂTINİYYE TEFSİRLERİ -- GARİP TEFSİRLER
Karamıta, İsmailiye(73) Babekiyye vesaire gibi bâtını mezhepler ve Gulâti Şia Kur'an'ın tefsirinde çok yanlış bir yol tutmuşlar, sapmışlar ve sapıtmışlardır.
GARİP TEFSİRLER
Bazı tefsir namiyle yazılmış eserler vardır ki, insanın onları okurken yüzü kızarıyor. Din namına ortaya atılan bu saçmalara insan ne diyeceğini kestiremiyor. Meselâ,
Rafızîlerin şu tef-sirlerine bakın: Bunları İbni Kuteybe, "Tevili Muhtelifül-Hadîs" te nakleder, ان الله يأمركم ان تذبحوا بقرة "İnnal-lâhe ye'muruküm en tezbahu bakaraten"âyetindeki Bakara ile murad haşa Ümmül-Mü'minin Hazreti Aişe imiş! Bu kadar saçma söz olur mu?
"İnnemel Hamru vel-Meysiru" dan murad en dirayetli birer Müslüman olan Ebubekir ve Ömer Hazretleri imiş! قل نضربوه ببعضها ''Kul nedribuhu biba'diha'' dan
maksat Talha ile Zübeyr'miş.
"Cibti Vet-Tagut" Muaviye ye Amr Îbni Âs imiş.
Yine Rafızîlere göre مرج البحرين يلتقيان بينهما برزخ لا يبغيان "Merecel bahreyni
yeltekıyani beynehuma berzahun lâyebgıyan" âyetindeki bahreynden murad: Hazreti Ali ve Hazreti Fatma imiş.
يخرج منهما اللؤلؤ والمرجان "Yahrucu minhümel-lü'luü Vel-mercan" dan murad da Hazreti Hasan ve Hazreti Hüseyin imiş.
ربنا ولا تحملنا مالا طاقةلنا به "Rabbena ve lâ tuhammilna mâ lâ takate lenâ bih" den maksad aşk imiş.
ومن شر غاسق اذا وقب "Ve min şerri gasikın iza vekâb" den murad başka bir şeymiş! İşte siyasî kin ve garazlarla yapılan bu gibi tefsirler Müslüman adını taşıyan-lardan çıkıyor. İnsanın en canını sıkan da bu.
Mahmud Bini Hamza Kirmanî'nin (H.500/M.1106) iki cilt tutan "Acaibül-Kur'an" isimli tefsiri böyle acaip ve garaip, münker şeylerle doludur. Ebu Müslim ondan bazı şeyler hikâye edip demişti ki: "Bunları zikretmekten maksadım şudur: Herkes bilsin ve görsün ki ilim dâvasında bulunanlar içinde nice ahmak ve cahili mutlak kimseler var." Bu söze bir şey ilâvesine lüzum yok. İslâmiyete en büyük darbeyi bu gibi bâtıl fırkalar, Bâtıniyye mezhepleri vurmuştur.
Eserin yazarı: Osman Keskinoğlu Eser: Kuranı Kerim Bilgileri
Kuranı Kerim Bilgileri
- ÖNSÖZ
- VAHYİN BAŞLAMASI
- MEKKE ve MEDİNE DEVRİNDE KUR'AN'IN NAZİL OLMASI
- İSLAMA DAVET BAŞLAYINCAKUR'AN-I KERİMİN TESİRİ KARŞISINDA MÜŞRİKLER
- MUKATAAT-I SÜVER (SÛRE BAŞLARI)
- HZ. PEYGAMBERİN EN BÜYÜK MUCİZESİ
- KUR'ANI KERİM'İN MUSHAF HALİNDE CEM'İ
- SÛRE ve AYETLERİN TERTİBİ
- YAZMA VE BASILMIŞ KUR'AN'LAR
- MUSHAF YAZISI VE BU YAZININ GELİŞMESİ
- KIRAAT İLMİ VE KURRÂ'
- YEDİ HARF ÜZERE NÜZUL
- KUR'AN İNKARCILARA MEYDAN OKUYOR
- KUR'AN-I KERİM'İN İ'CAZI
- TEFSİR BAHSİ
- TEFSİR BAHSİ
- TEFSİR VE TEVİL KELİMELERİ
- RİVAYE VE DİRAYE TEFSİRLERİ
- ASHABI KİRAMDAN OLAN MÜFESSİRLER
- TABİİNDEN OLAN MÜFESSİRLER
- İSRAİLİYAT TEFSİRE NASIL KARIŞTI?
- MEZMUM TEFSİRLER
- BÂTINİYYE TEFSİRLERİ -- GARİP TEFSİRLER
- TASAVVUF TEFSİRLERİ
- TEFSİRİN FIKIHLA ALÂKASI
- Her asırda yetişen Kur'an müfessirlerini ve yazılan Kur'an tefsirlerini
- KUR'AN DİNİN ESASIDIR
- KUR'AN VE İLİMLER İSLAMDA DİN VE İLİM NİZÂI YOKTUR
- TAHRİF İDDİALARI
- KUR'AN VE İSLAM HAKKINDA BAZI BATILILARIN GÖRÜŞLERİ
- BAŞLICA KAYNAKLAR