Kitaplar | Yazarlar | İlmihal | Sohbetler | Hutbeler
İçki İçenin Cezası
Ulu Allah içki hususunda üc âyet indirdi. Birincisinde Ulu Allah (C. C.) buyuruyor ki:
Sana sarabi ve Meysir adli oyunu sorarlar. De ki, onlarda büyük bir günah, ayni zamanda insanlara fayda vardir. Fakat, günahlari faydalarindan dana büyüktür.»
(Bakara - 219)
Bu âyet üzerine, kimi müstümanlar içki içmeyi birakirken kimileri de içmeye devam ettiler. Nihayet içlerinden biri ickili iken namaza durdu.
"Ey mü'minler! Sarhosken, ne söylediginizi bilinceye kadar ve cünüb iken de yolculuk haricinde gusûl edinceye kadar namaza yanasmayin!"
(Nisa - 43)
Bu âyet üzerine de yine bazi müstümonlar, daha içkiyi birakirken diger bazilari içmeye devam etti.
Bu arada bir gün Hz. Ömer içki içince deve çenesini kaldirip Hz. Abdullah Ibni Avf'in kafasina vurdu ve basini yardi. Sonra da Bedir sehidleri için aglamaya basladi. Durum Peygamber'imize bildirilince cok gazablandi. Hemen yola çikti. Abasinin etekleri yerde sürünerek Ömer'in yanina geldi ve eline bir sey alarak Hz. Ömer'e vurdu. Cani yanan Hz. Ömer «Allâh'm ve O'nun Rasûlü'nün gazabindan Allah'a siginirim» diye duâ etti.
Bunun üzerine su âyet geldi:
"Ey mü'minier! içki, kumar, tapinmaya mahsûs dikili taslar ve fal oklari sadece seytan isi olan birer pisliktir. Onun için bunlardan uzak durunuz ki, kurtulusa eresiniz.
Seytanin içki ve kumar ile üzerinizdeki maksadi araniza düsmanlik ve kin sokmak, sizi Allah'i anip namaz kilmaktan alakoymaktir. Artik bunlara son vereceksiniz degil mi?"
(Maide - 90 - 91)
Âyeti duyan Hz. Ömer «Son verdik, son verdik» diye haykirdi.
Içkinin haram oldugunu belirten hadislere gelince Peygamber'imiz {S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Devamli içki içenler cennete giremezler.»
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Putlara tapmaktan sonra Allâh'in bana ilk yasakladigi davranislar, teki içmek ve insanlar ile alay etmektir.»
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Dünyada biraraya gelerek içki içenleri Allah cehennemde de bir araya getirir. Cehennemde biraraya gelen içki arkadaslari karsilikli biribirlerini suçlayarak birbirlerine «Allâh cezani versin, bu yola beni sürükleyen sensin» derler. Suçlanan kimse de ayni ithami karsindakine yöneltir.»
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Kim dünyeda içki içerse Allâh ona Kiyamet Günü koyu zehirden bir içecek içirir. Öyle ki, daha içmeden yüzün derisi ve eti kavrulup su kabina akar. Içince de derisinin ve adelelerinin tümü dökülür. O kadar ki, diger cehennemlikler ondan tiksinirler.
Beni dinleyin. Içkiyi içen, içki elde etmek üzere üzüm siktiran, sikan, tasiyan, tasitan ve parasini kullanan kimse günaha ortaktir. Eger tevbesiz ölürier ise dünyada içtikleri her yuduma karsilik cehennemin kanli - irinli suyundan onlara içirmek Ailâh'in kesin kararidir.
Beni dinleyin. Her sarhosluk veren madde haramdir. Her alkollü içki haramdir.»
Ibni Ebû Dünya bir sarhos ile karsilasir. Adam avucuna isemis, sidigi ile abdest alir gibi yüzünü yikamaktadir. Bu arada su sözleri mirildanir. «Islâmi nûr ve suyu temizleyici olarak yaratan Allâh'a hamdolsun!»
Söylendigine göre. Abbas Ibni Mirdas'a câhiliye devresinde «Niçin içki içmiyorsun? Vücûdunu isitir» derler. O da su cevabi verir. «Cehaleti elime alip karnima indirmek istemem. Gündüz kavmimin reisi iken gece onlarin sefili olmaya razi degilim.»
Beyhakî'nin, Ibni Ömer'den rivayet ettigine göre. Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Kötülüklerin anasi olan içkiden uzak durunuz. Cünki sizden önceki devirlerde yasamis biri vardi. Insanlardan uzak, kendi kösesinde Allâh'a ibâdet ederdi. Bir kadin ona tutuldu. Hizmetçisini göndererek «Seni sâhid olmak için istiyoruz» diye onu evine çagirdi.
Eve girince geçtigi kapilarin ardindan bir bir kapatarak oturmakta olan alimli bir kadinin yanma götürüldü. Yaninda oglan bir köle ile bir fiçi içki vardi.
Adami görünce ona «Seni sahidlik için çagirmadik. Ya su oglani öldürmek, ya benim ile yatmak veya su içkiden bir kadeh içmek için çagirdik. Eger hic birini kabul etmezsen, sana iftira atar, seni rezil ederim» dedi.
Adam önüne çikan üc kötülükten birini islemeden kurtulamayacagini anlayinca kadina «Bana bir kadeh içki ver» dedi. Kadin kendisine dolu bir kadeh verdi. Kadehi içince kadina «Bir daha doldur» dedi. Onu da içince yenisini, yine yenisini içti. Sonunda hem kadinin irzina gecti ve hem de oglani öldürdü.
Içkiden uzak durunuz. Cünki, Allah'a yemin ederim ki, insanin kalbinde içki düskünlügü île îmân birarada barinamaz. Biri digerini mutlaka kovar.»
Ahmed Ibni Hambel ve Ibni Hibban'in. Ibni Ömer'den rivayet ettigine göre, Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Adem (A.S.) yeryüzüne indirilince melekler, «Yâ Rabb'i! Bizler sana hamdederek seni noksanliklardan tenzih eder ve seni takdir ederken sen yeryüzüne kargasalik çikarip kan döken birini mi halife yapiyorsun?» derler.
Ulu Allah (C.C)
«Ben, sizin bilmediginizi bilirim» diye buyurunca melekler yine «Ey Rabb'imiz, biz sana ademoglundan daha çok bagliyiz.» derler.
(Bakara - 30).
Bunun üzerine Ulu Allâh «iki melek getirin, bakalim nasil davranacaklar» diye buyurur. Melekler «Ey Rabb'imiz, Harut ile Marutu seçiyoruz» derler.
Ulu Allah, ikisine «Yeryüzüne ininiz» diye buyurur. Onlar da inerler. Çiçeklerden biri güzel kadin kiligina sokularak karsilarina çikarilir, hemen yanina sokularak onunla yatmayi teklif ederler. Kadin onlara «Sirk ifade eden su cümleyi dilinizden duymadikça hayir» diye cevap verir.
Onlar da «Hayir, bizler hiç bir zaman Allah'a sirk kosmayiz» diye karsilik verirler.
Bu cevaplari üzerine kadin yanlarindan ayrilir. Sonra onunla yeniden karsilasirlar. Yaninda bir bebek tasimaktadir. Hârut ile Mârut yine kadindan kendilerine teslim olmasini isterler. Kadin «Bu bebegi öldürmedikçe olmaz» diye cevap verir. Onlar da «Hayir, Allah adina yemin ederek söylüyoruz ki, biz hiç bir zaman onu öldüremeyiz» diye cevap verirler.
Bunun üzerine kadin yine gözlerden kaybolur. Az sonra elinde bir kadeh içki ile geri döner. Yine ondan kendilerine teslim olmasini isterler. Kadin «Su kadehteki içkiyi içmedikçe olmaz» der. Içkiyi içerler. Sarhos olunca hem kadinin irzina geçerler, hem de çocugu öldürürler.
Ayilinca, kadin onlara «Allah'a yemin ederim ki, sarhos olunca daha önce reddettiginiz günahlarin her ikisini de islediniz» der. Bunun üzerine
Allah tarafindan ya dünyada veya âhirette yaptiklarinin cezasini çekmeyi tercih etmeye çagirilirlar ve dünya cezasini tercih ederler.»
Ümmü Seleme buyurur ki:
«Bir gün kizim rahatsizlandi. Ona ilâç hazirlamak üzere bir tavaya hurma suyu siktim. Hurma suyu kaynarken Peygamber'imiz içeri girdi.
«Ya Ummü Seleme, bu nedir» diye sordu. O'no kizima ilâç hazirladigimi söyledim. Sunun üzerine bana «Ulu Allah ümmetimin sifasina, haram kildigi seyi vesile etmez» buyurdu.
Anlatildigina göre Ulu Allah, içkiyi haram kilinca ondaki faydalari da gidermistir.
Eserin yazarı: İmam Gazali Eser: Kalplerin Keşfi
Kalplerin Keşfi
- ÖNSÖZ
- Allah korkusu
- Yine Allah korkusu
- Riyazet Ve Nefsani Şehvet
- Sabır ve hastalık
- Nefsi Yenmek Ve Şeytana Karşı Koymak
- Gaflet
- Allah'ı Unutmak,Fasıklık Ve Nifak
- Tevbe
- Sevgi
- AŞK
- Allaha İtaat,Onu Sevmek,Rasulünü Sevmek
- İblis Ve Azabını Beyan
- Emanet
- Namazı Huzur Ve Huşu İle Tamamlamak
- Şeytanın Düşmanlığı
- Emânet ve Tevbe
- Merhametli Olmanin Fazileti
- Namazda Huşunun Beyânı
- Dedikodu, Koguculuk
- Zekat
- ZİNA
- Silâ-i Rahim ve Ana Baba Hakki
- Ana Babaya Iyilik Etmek
- Aşırı ihtiras
- Zekât ve Cimrilik
- Ölümü Hatırlamak
- İbâdete Devam ve Harami terk etmek
- Gökler ve Çeşitli Cinsler
- Kursı - Arş - Mukarreb Melekler - Rızıklar ve Tevekkül
- Dünyâyı Terk etmek, Onu Kötülemek
- Yine Dünyayı Zem Hakkında
- Kanaatin Fazileti
- Fakirlerin Fazileti
- Allah'dan Başkasını Dost Edinmek
- Sûr'a Üfürmek, Ürkmek, Mezarlardan kalkmak
- Mahlûkat Arasında Verilecek Hüküm
- Dünyâ Malinin Kötülüğünü Beyân
- Ameller - Mizan ve Cehennem Azabim
- İtaatin Fazileti
- Şükür
- Kibrin Kötülüğü
- Gündüzleri ve Başka Zamanları Düşünmek
- Ölümün Şiddetinin Beyânı
- Kabrin ve Kabir Korkusunun Açıklanması
- Ilm'ül - Yakin, Aynel - Yakin ve Arz Günü Suâl
- Allah'ı (C.C.) Zikretmenin Fazileti
- Namazların Fazileti
- Cehennem Meydâni ve Cehennem Azabı
- Cehennem Azabı
- Günâhtan Sakınmanın Fazileti
- Namaz Kılmayanın Cezası
- Tövbenin Fazileti
- Zûlmü Nehyetmek
- Yetime Zulüm Etmeyi Yasaklamak
- Kibrin Kötülüğünü Belirtmek
- Tevâyun ve Kanaatin Fazileti
- Dünyâya Aldanmak
- Dünyanın Kötülüğü ve Ondan Sakındırmak
- Sadakanın Fazileti
- Müslüman Kardeşinin İhtiyâcını karşılamak
- Abdestin Fazileti
- Namazın Fazileti
- Kıyametin Dehşetleri
- Cehennem ve Mizân'ın Sıfatları
- Kibir ve Kendini Beğenmişliğin Kötülüğü
- Haram Yemek
- Faizin Yasak Olusu
- Kul Hakları
- Havaya Uymanın Kötülüğü ve Zühd
- Yetimlere İyilik Etmek ve Zulümden Kaçınmak
- Cennetin Vasıfları ve Cennetliklerin dereceleri
- Sabır - Rızâ ve Kanâat
- Tevekkülün Fazileti
- Mescidin Fazileti
- Riyazet ve Keramet Ehlinin Fazileti
- İman ve Nifak
- Gıybet ve Koğuculuğun Kötülüğü
- Şeytânın Düşmanlığı
- Muhabbet ve Nefs Muhasebesi
- Hakkı Bâtılla Karıştırma
- Cemâat Namaz Kılmanın Fazileti
- Gece Namaz Kılmanın Fazileti
- Dünyâ Alimlerinin Cezası
- İyi Huyun Fazileti
- Gülme - Ağlama, Elbise
- Kur'ân-ı Kerim'in ve Âlimlerin Fazileti
- Namaz ve Zekatın Fazileti
- Ana - Babaya iyilik ve Evlat Hukuku
- Komşuluk Hukuku ve Fakirlere iyilik
- İçki İçenin Cezası
- Peygamberimizin (S.A.S.) Mi'râc'ı
- Cum'anin Faziletleri
- Kadının, Kocası Üzerindeki Hakları
- Erkeğin Karısı Üzerindeki Hakları
- Cihâdın Fazileti
- Şeytânin Hilesi
- Çalgı Dinlemek
- Bid'at ve Nefsi Arzûlara Uymanın Haram oluşu
- Receb Ayının Faziletleri
- Şaban Ayı'nın Faziletleri
- Ramazân Ayı'nın Faziletleri
- Kadir Gecesi'nin Faziletleri
- Bayramın Fazileti
- Zilhicce'nin İlk On Gününün Fazileti
- Aşurenin Fazileti
- Fakirleri Ağırlamanın Fazileti
- Cenaze ve Kabir
- Cehennem Azâbından Kurtulmak
- Mizan ve Sırat
- Peygamber Efendimizin (S.A.V.) Vefatı
- Peygamber Efendimizin (S.A.V.) Vefatı