Râbıtanın Meşru‘iyeti Âyet-Hadis-İcmâ‘ ve Kıyas ile Sâbittir

“Eğer, ‘Râbıta hakkında Hâlid Efendi’nin ve diğer birçok ulemânın risâleleri ve cevâzı hakkında da delilleri vardır’ denilecek olursa, cevâben derim ki: Onların herbiri tarafımızdan mütâlaa olundu ve oradaki delillerin, “Evhenü min beyti’l-ankebût”(30) olduğu anlaşıldı.”

Yâhu, her şeyden evvel o deliller; âyet, hadis ve Allah dostlarının icmâ‘ıdır. Bu itibarla (hâşâ) “örümcek ağından daha zayıf” değildir. Tam aksine, “Erfeu min âlemi’l-melekûti ve a‘lâ min Arşi’l-Ceberût”tur. Yani melekût âleminden daha yüksek, ceberût olan Allâh’ın Arş’ından daha a‘lâdır.

Bu zât kimdir bilmiyorum. Ancak, “Kad tenkiru’l-aynü dav’e’ş-Şemsi min ramedin / Ve yenkiru’l-femü tâ‘me’l-mâi min sekamin.”
(Bazan göz, herhangi bir hastalıktan dolayı Güneş’in ışığını göremez de inkâr eder. Ve yine ağız da, bazan bir illetten dolayı, suyun tadını anlayamaz) fehvâsınca, bazı inkârcı ve inatçılar tarafından çeşitli eserlerde, yalan-yanlış sözler sarfedilmiş olabilir. Bunların doğru olup olmadıklarını araştırmak gerekir.

Lâkin bu zât, tedkik mumunu yakıp, râbıta ehli hakkında kulağına gelen çirkin sözlerin ne denli birer iftira ve karalamadan ibaret olduğuna bakmıyor... Böyle bir araştırma lüzûmunu hissetmiyor. Bütün bu karalamaları, birer hakîkatmiş gibi kabul edip, ona göre ahkâm kesiyor!


Eserin yazarı: Halis Ece Eser: Aynü'l-Hakîka fî Râbitati't-Tarîka

  • Yeni Ekle
Yorumlar (6)

  • misafir  - rabıta ve tasavvuf
    bu konuda hülasatuttasavvuf diye Mehmed fevzi batumi hazretlerinin yazmış olduğu bir risalesi vardır rabıta tasavvuf mürşid ve zikir nefis hakkında geniş bilgiler mevcuttur ilim erbabının faydalanması menfaatları icabıdır
  • misafir ayça  - rabıta
    yukarda yazdığın ayeti bulmaya çalışıyordum.."ya eyyuhellezine amenu isbiru ve sabiru ve rabitu..." hangi ayet olduğunu yazar mısın lütfen??? Allah razı olsun...
  •  - rabita söyleyerek anlatarak
    rabita söyleyerek anlatarak olacak is degil bu gibi seyler ancak hal ile bilinir kaal ile degil.bal bal demekle agiz tadlanmadigi gibi bir insan,ehli rabita olmadikca kiymetini anlayamaz.süphesi olanlar izale edip rabita ehlinden olup görsünler
  •  - bayanlarda rabıta yapabilir

    S.A bayanlarda rabıta yapabılır
    bayanlar P.efendımızı dusunemezmı********
    aynı onun gıbı de manen, mursıdı ıle manevı rabt ,baglılık kurabılır.yalnız beylere nazaran bıraz gerıde durur
    zaten ısın ozu Cenabı mevlanın nurunu kalbe akıtmaktır
    bızde soyle tarıf edılır ¨¨. mursıdın yuzunu tahayyul etmek ıcın ugrasmayın .Zaman harcamayın. safııı nuru tahayyul edın.Zaten cemalı zamanla kendılıgınden olusur. her seyın bır adabı,yapılıs seklı vardır rabıtanında.ama gun boyu ustazının hayatını dusunmek dını celılı ıslamı yuceltmek adına tabutluklara kapatıldıgını dusunmek,tren vagonlarında ankara ıstanbul arası seyahat halınde kuran ogretmeye calıstıgını toroslara kadar talebe okutmaya geldıgını dusunmek ,hulasa ustasını yasayısını dusunmek bıle bır nevi rabıtadır.


  •  - HAYDİ RABITA YI İNKAR EDELİM
    RABITA YI İSBAT YAHUT İNKAR EDENLERİN KENDİLERİ İÇİN DELİLLER BULMASI MÜMKÜNDÜR.
    BİRTARAFTAN RABITA YAPANI KÜFÜRLE İTHAM EDEN OLDUĞU GİBİ,DİĞER TARAFTAN İNKAR EDENİ KÜFÜRLE İTHAM EDENLERDE VARDIR.

    BENDE ÇOK ŞÜPHE ETTİM.A İNKAR ETMEK İÇİN BİRÇOK DELİLLER DE BULDUM.
    ETRAFIMA BAKTIĞIMDA RABITA YAPANLARIN YAŞAYIŞINA HAYRAN OLDUM.

    NETİÇE ŞUNU SÖLMEYE MAHKUM OLDUM.
    EĞER O KÜFÜR OLSAYDI BUNUNLA MEŞGUL OLANLAR ALLAHA YAKLAŞMAK ŞOYLE DURSUN ŞEYTANLAŞIP ONDAN UZAKLAŞMALI DEĞİLMİYDİ

    DELİLLERİ BİLMİYORUM AMA RABITA İNSANLARI OLGUNLAŞTIRIP GERCEK ŞUURLU MÜSLÜMANLAR YETİŞTİRİYOR.
  •  - Silsilei Saadat ve.......
    selamün aleyküm bir sorum olacak belki burası yeri değil ama lütfedip cevaplarsanız beni ve benim gibilerin kafasındaki karışıklığı gidermiş olacaksınız inş. Silsilei saadat,silsilei zehebe,altın silsile gibi kavramlara baktığımızda içeriği yani zat ları yüzde doksan aynı ama son kişilere bakıldığında şahıslar değişmektedir bu A tarikat,B tarikat olarak değişiyor asıl sorum şu neden değişmektedir benim şeyhim haktır demekmi isteniyor eğr öyleyse bunu iddia etmek şeyhi veya talebelerini küfre götürmezmi?Şeyh hakiki ise ama silsilede yer almıyorsa seyru sülük veya icazet aldığı tarikat usülüne göre yalnız talebeleri yazıyorsa silsileye şeyh talebelerini uyarmazmı dünyada veya öldükten sonra biraz fazla yazdım affınıza sığınıyorum Allaha emanet olun saygılarımla Birde silsileyi aliyye var

Aynü'l-Hakîka fî Râbitati't-Tarîka